سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدان کس که تو را سخن آموخت به تندى سخن مگوى و با کسى که گفتارت را نیکو گرداند راه بلاغتگویى مپوى . [نهج البلاغه]
جهان نیوز

دادستان تهران چگونه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شد؟!

با تقاضای قاضی مرتضوی و با دستور ویژه دکتر جاسبی در اوج رسیدگی به پرونده فروش سئوالات کنکور این دانشگاه،  دادستان تهران برخلاف ضوابط  عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد می شود.

به گزارش وبلاگ جهان و به نقل از وب سایت شخصی دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، قاضی سعید مرتضوی در اوج به پرونده های فروش سئوالات کنکور دانشگاه آزاد که برخی از آنان به مسئولان ارشد این دانشگاه ختم می گردید، با دستور ویژه دکتر عبداله جاسبی و برخلاف  ضوابط و اساسنامه دانشگاه این دانشگاه به عضویت هیأت علمی این دانشگاه درآمده و پس از چندی در دوره دکترای این دانشگاه پذیرفته می گردد.

گفتنی است در پی تهدید دادستانی تهران مبنی بر توقیف روزنامه ایران در صورت درج پاسخ دکتر زاکانی به نامه توهین آمیز مورخ 1/4/87 دادستان تهران، مدیران این روزنامه از انتشار جوابیه دکتر زاکانی خودداری نموده و ایشان به ناچار متن جوابیه خویش را در وب سایت شخصی خود به آدرس www.zakani.com  منتشر کرده است.

شرح استخدام شدن قاضی سعید مرتضوی در دانشگاه آزاد اسلامی عبارت است از :

- سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، در انتهای سال 82 متقاضی عضویت هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال می‌شود. رئیس این واحد نیز طی نامه شماره 564 مورخ 17/1/83 ، خطاب به دکتر عبداله جاسبی خواستار استخدام نیمه وقت ایشان در آن واحد دانشگاهی شده و دکتر جاسبی نیز در پاسخ به نامه رئیس واحد تهران شمال دستور می دهد: «در صورتیکه در تهران مرکز (دانشکده حقوق) نباشد با تدریس در تهران شمال بصورت نیمه وقت موافقم».

 ولی علیرغم وجود دانشکده حقوق فعال در واحد تهران مرکزی، پرونده آقای سعید مرتضوی به همان واحدی که تقاضای عضویت در هیأت علمی آن را داشت (تهران شمال) ارسال می‌گردد.

در نهایت بر طبق نامه شماره 23174/66 مورخ 14/2/83 مدیر کل دفتر استخدام هیأت علمی دانشگاه، پرونده هیأت علمی دادستان محترم تهران به شماره 23174 در آن دفتر تشکیل شده و به واحد تهران شمال معرفی می گردد. پرونده وی در تاریخ 9/8/83 به تأیید رسیده و مراتب توسط مدیر کل دفتر استخدام هیأت علمی دانشگاه طی نامه شماره 22174/66 مورخ 17/8/83 به رئیس واحد تهران شمال اعلام می‌گردد.

اشکالات قانونی استخدام قاضی مرتضوی در دانشگاه آزاد عبارت هستند از:

1- آقای مرتضوی متولد 1346 بوده و در هنگام استخدام (سال 1383)، دارای 37 سال سن بوده‌اند. ولی بخشنامه شماره 144333/88 مورخ 8/12/77، (بند 3-1 ماده 1)، حداکثر سن داوطلبان در بدو استخدام برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد را 35 سال تمام تعیین کرده‌است. بنابراین استخدام مشارالیه با داشتن حدود 2 سال کبر سنی مغایر با مقررات بوده‌است که البته این مشکل با دستور و مجوز آقای دکتر جاسبی بر اساس تبصره جالب گنجانده ‌شده در آیین‌نامه‌ای که فاقد مصوبه هیأت امنای دانشگاه بوده، مرتفع گردیده‌است.

2- بر اساس بخشنامه شماره 75162/35 مورخ 21/10/73، استخدام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم انسانی (همانند حقوق و گرایش های آن ) به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع اعلام شده‌ است. علاوه بر آن طبق بخشنامه شماره 131491/30 مورخ 12/11/77 ، واحدهای تهران دانشگاه آزاد اسلامی از استخدام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه منع شده‌اند. بخشنامه شماره 138973/35 مورخ 30/7/80 ، نیز بیان می‌کند: «با توجه به رشد کمی و کیفی دانشگاه و افزایش فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری و امکان جذب اینگونه افراد به عنوان عضو هیأت علمی، مقرر می‌دارد واحدهای دانشگاهی من بعد از جذب و استخدام نیمه‌وقت مربیان در کلیه رشته‌های تحصیلی خودداری نمایند».

بنابراین استخدام آقای سعید مرتضوی با مدرک فوق لیسانس حقوق، به عنوان هیأت علمی نیمه وقت دانشگاه بر خلاف مقررات بوده‌است.

البته جالب است که فاصله زمانی ممنوعیت استخدام دارندگان مدرک کارشناسی علوم انسانی به عنوان عضو هیأت علمی نیمه وقت در سال 73  تا زمان استخدام آقای سعید مرتضوی در سال83  حدود 10 سال می باشد و قاعدتاً در این 10 سال، اگر واقعاً هدف مدیران عالیه دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفیت آن دانشگاه بوده است، آنقدر دارندگان مدرک دکتری تخصصی زیاد شده بود که اگر فرصت استخدام به آنها داده می‌شد و نگاه‌های تبعیض آمیز کنار می‌رفت دیگر جایی برای استخدام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد آنهم بصورت نیمه وقت به عنوان عضو هیأت علمی برای دادستان تهران باقی نمی‌ماند 



عباسی ::: یکشنبه 87/4/23::: ساعت 8:51 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :31473

>> درباره خودم <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
جهان نیوز

>>لوگوی دوستان<<


>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<